Thursday 29 November 2012

Ekspedisi Berbasikal Sintok – Krabi 2012 Dilancarkan

 

UUM ONLINE: Ekspedisi Berbasikal Sintok – Krabi 2012 yang melibatkan 60 peserta warga Universiti Utara Malaysia (UUM) telah dilancarkan oleh Penolong Naib Canselor College of Law, Government and International Studies (UUM COLGIS),Prof Madya Datin Dr Siti Alida John Abdullah yang mewakili Naib Canselor di Foyer Bangunan Canselori, semalam.
Berucap pada majlis berkenaan, Dr Siti Alida John berkata, ekspedisi seperti ini merupakan satu tanggungjawab kepada peserta kerana mereka membawa nama dan identiti universiti sepanjang ekspedisi berlangsung.
“Ini bukanlah satu ekspedisi suka-suka, ia adalah satu usaha untuk mendidik kerana melalui aktiviti seperti ini banyak perkara yang dapat dicapai kearah menuju matlamat sebagai seorang pelajar dan juga staf,” katanya.
Sementara itu, Pengarah Pusat Sukan UUM, Shaferi Rejab berkata, ekspedisi ini merupakan lanjutan daripada ekspedisi sebelum ini yang telah diadakan pada tahun 2010.
Pada perkembangan yang sama, ekspedisi ini anjuran bersama Kementerian Pengajian Tinggi (KPT) dan Pusat Sukan UUM ini bermula pada pagi tadi sehingga 2 Disember ini akan melalui perjalanan Danok, Hatyai, Klong Nge, Trang dan Koh Lanta, Krabi.



Oleh: Muhammad Mustakim Ramli
Gambar oleh: Abdul Halim Husin

DARIPADA : SEKSYEN MEDIA
UNIT KOMUNIKASI KORPORAT
UNIVERSITI UTARA MALAYSIA
TEL.: 04-928 3007/3014/3066/4078
FAKS: 04-928 3016

No comments: