Tuesday 5 February 2013

PROGRAM SEMARAK MENDAPAT SAMBUTAN

19 Januari, seramai 347 sukarelawan terdiri daripada JKPS, Persatuan serta rakan mahasiswa telah menyertai program Siswa Bersama Masyarakat anjuran MPP UUM. Di dalam program ini, sebanyak 18 kampung di 18 DUN di dalam negeri Kedah telah terlibat.

 Program SEMARAK ini merupakan cetusan idea Exco Pusat Pengajian Perbankan Islam saudara Aizat Saad dan Dato' Mukhriz Tun Mahathir menggabungkan tenaga mahasiswa untuk berkhidmat demi masyarakat kampung.

Pengarah program  saudara Aizat Saad


Didalam tinjauan pihak admin, sambutan yang diterima oleh pihak kampung sungguh menggalakkan. Ini melambangkan kesediaan masyarakat untuk bersama dengan mahasiswa UUM. Antara lain program ini, program ini bertujuan untuk mempromosikan UUM yang sinonim dengan negeri Kedah.
Ketua kawasan untuk Kampung Putat, saudara Shamsul Anwar berkata reaksi positif dan mesra diberikan kepada mahasiswa UUM. 'Di Kampung Putat, kami mengadakan aktiviti mengecat surau, pertandingan mewarna, dan gotong royong memasak. Pada sebelah petang sukaneka dan malamnya diadakan ceramah'.


saudara Shamsul Anwar : "Di Kampung Putat, kami mengadakan aktiviti mengecat surau, pertandingan mewarna, dan gotong royong memasak. Pada sebelah petang sukaneka dan malamnya diadakan ceramah"

Dato' Mukhriz telah merasmikan program SEMARAK pada 18 Januari di Dewan TSO. Ia turut dihadiri oleh Timb Naib Canselor HEPA Prof Madya Dr Abd Malek Karim, YDP MPP Ku Amirul Faiz serta ketua-ketua kawasan dan peserta. SEMARAK anjuran MPP ini memanifestasikan kesediaan MPP menyahut cabaran tahun 2013 sebagai tahun kesukarelawan. 


'Integriti Intelek Teras Kepimpinan Siswa'



No comments: