Friday 15 February 2013

#MSKsem2 : Ikrar akur janji dilafaz penuh bersemangat oleh mahasiswa (hari ketiga))

Bertemu lagi dalam entri ketiga mengenai Minggu Suai Kenal mahasiswa baru UUM. Pada hari ketiga 15 Februari 2013, berlangsung Slot Keusahawanan, Sistem Sira dan FACT pada waktu paginya.

Dalam slot seterusnya iaitu slot ICT & E-learning, mahasiswa baru menerima pendedahan cara menggunakan laman web yang sangat penting bagi pelajar iaitu UUM Learning Zone dan UUM portal. Naib YDP 1 , Saudari Iqtiyani sempat membuat tutorial cara mengakses kedua laman web tersebut.  

Pada sebelah petangya pula, berlangsung program bersama MPP UUM yang memperkenalkan barisan MPP UUM serta visi dan misi MPP UUM.






Acara terpenting pada hari ketiga tersebut adalah ikrar akur janji oleh pelajar baru Sesi 2012/2013 yang berlangsung di DPP Tradewind. Dalam acara tersebut, pelajar tempatan dan antarabangsa berikrar di hadapan wakil pendaftar UUM. Penghulu bagi pelajar minggu suai kenal, Saudara Haziq  sebagai menyerahkan watikah akur janji pelajar kepada Encik Redzuan Ishak, wakil pendaftar UUM dan sekaligus pelajar baru MSK menjadi keluarga baru UUM secara rasmi. 




Tahniah kami ucapkan. Jangan lupa #MSKsem2 di twitter untuk melihat maklumat terbaru mengenai Mingu Suai Kenal   Semester 2 sesi 2012/2013


"INTEGRITI, INTELEK, TERAS KEPIMPINAN SISWA"




No comments: