Monday 17 December 2012

MPP UUM Di Konvensyen Pemimpin Pelajar IPT 2012

Pada hari Sabtu, 15,12,2012 Konvensyen Pemimpin Pelajar Institusi Pengajian Tinggi 2012 telah berlangsung, dan sewaktu Konvensyen, MPP dari seluruh IPTA mengambil peluang untuk beramah mesra bersama Yang Amat Berhormat Dato' Seri Najib. MPP dari IPT yang hadir juga mengambil peluang menyampaikan hasrat kepada pihak Perdana Menteri.


Antara isu yang disampaikan oleh pengerusi MPPK menyampaikan beberapa isu mahasiswa seperti berikut :

1) Isu Wifi

2) Isu penempatan pelajar

Perdana Menteri juga telah minitkan kepada KPT mengenai masalah wifi ini manakala kertas cadangan pula telah diminta oleh Perdana Menteri dan YDP UUM, Ku Amirul Faiz yang juga memegang jawatan Setiausaha Agong Kebangsaan Jemaah diberi kepercayaan untuk menyiapkan kertas cadangan tersebut.


Selain itu, isu penempatan pelajar juga dalam perhatian Perdana Menteri, dan penempatan pelajar di dalam kampus akan ditambah.


YAB Perdana Menteri bersama YDP UUM, Ku Amirul

YDP UUM, Saudara Ku Amirul selaku Setiausaha Agong Jemaah YDP IPT juga menyampaikan isu Ijazah Sarjana Muda Pendidikan (ISMP), agar kerajaan membantu mahasiswa ISMP mendapat tempat posting.
Ku Amirul juga berharap agar isu-isu mahasiswa mendapat penglibatan yang menerus dari kerajaan agar suara mahasiswa dapat didengar.

Ku Amirul juga menyampaikan isu air UMK ke pengetahuan Perdana Menteri

Ternyata masalah-masalah pelajar bukan sahaja diangkat ke peringkat universiti malah ke peringkat kebangsaan dan kebanyakan universiti menghadapai masalah yang sama.


Info :  16/20 ipta mengalami masalah wifi seperti kekurangan access point di kolej kediaman, server tidak mampu menampung jumlah pengguna yang ramai, dan juga masalah gangguan wifi kerana dalam proses penambahbaikan fiber cable.



"INTEGRITI, INTELEK TERAS KEPIMPINAN SISWA"




No comments: