Thursday 10 January 2013

MAJLIS PENYERAHAN VAN KHAS KEPADA MPP UUM

Dalam memastikan tugas menjaga kebajikan pelajar dapat berjalan lancar dan pada masa yang sama memudahkan urusan dalam dan luar kampus, pihak Pengurusan Tertinggi Universiti Utara Malaysia (UUM) telah menyerahkan van khas kepada Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) UUM, baru-baru ini.
 
NC UUM, Prof Datuk Dr Mohamed Mustafa Ishak menyerahkan replika kunci kepada YDP UUM

Majlis Penyerahan yang berlangsung di EDC-UUM, menyaksikan Naib Canselor UUM, Prof Datuk Dr Mohamed Mustafa Ishak menyerahkan replika kunci van kepada  Yang DiPertua (YDP) MPP, Ku Amirul Faiz Ku Seman.
Ku Amirul Faiz ketika dihubungi berkata, pemberian van ini menjadi bukti bahawa pihak pentadbiran prihatin dengan kebajikan pelajar, malah merupakan salah satu janji yang telah ditunaikan oleh mereka serta lebih awal daripada yang dijangkakan.
“Sebelum ini kenderaan merupakan salah satu kekangan kita dalam menjalankan pelbagai urusan dan pemberian ini akan memudahkan kita dalam menjaga kebajikan rakan-rakan mahasiswa.
“Terima kasih kepada pihak pengurusan universiti dalam memperuntukan sebuah van khas untuk kegunaan MPP,” tambah beliau.
Sementara itu, Van Toyota Hiace yang diterima itu mampu memuatkan 12 penumpang dalam satu-satu masa dan akan memudahkan lagi kelancaran pergerakan perwakilan pelajar berkenaan dalam menjalankan amanah yang dipertanggungjawabkan.



No comments: