Wednesday 9 January 2013

CEDI TERIMA LAWATAN KERJA PENARAFAN (BENCHMARKING) PROGRAM KEUSAHAWANAN DARI UNIVERSITI MALAYSIA PAHANG (UMP)



Institut Pembangunan Keusahawanan dan Koperasi (CEDI) telah menerima Lawatan Kerja Penarafan (Benchmarking) bagi program Keusahawanan dari Universiti Malaysia Pahang pada 8 Januari 2013. Lawatan ini adalah bertujuan untuk berkongsi pengalaman dan idea daripada pihak Institut Pembangunan Keusahawanan dan Koperasi (CEDI) melalui aktiviti-aktiviti keusahawanan dan koperasi yang telah dilaksanakan.
Lawatan kerja penarafan (benchmarking) ini telah dihadiri oleh Dr. Omar bin Jamaludin, Pengarah Pusat Keusahawanan, Universiti Malaysia Pahang dan beliau menyarankan agar pihak UUM dan UMP dapat membentuk kerjasama strategik dalam pembangunan modal insan melalui pembangunan modul-modul latihan keusahawanan bukan sahaja untuk para pelajar IPT, tetapi juga untuk usahawan mikro dan IKS.
Menurut beliau lagi, dengan adanya kerjasama daripada pihak UUM yang sememangnya telah lama dikenali sebagai sebuah universiti pengurusan terkemuka dan sangat aktif dalam program-program keusahawanan, kerjasama dengan pihak UMP yang terlibat dalam aspek teknikal dan kejuruteraan sememangnya dapat mewujudkan win-win situation kepada kedua-dua belah pihak.
Pihak UMP juga telah dibawa melawat ke beberapa premis keusahawanan di dalam kampus UUM seperti The Varsity Mall, The Mall Bukit Kachi, Pejabat KOSISWA dan juga Pusat Simulasi Perniagaan, CEDI. 
Perkongsian idea dan pengalaman daripada pihak CEDI telah disampaikan oleh En. Mohd Khairi Jaafar, Penolong Pengarah CEDI. Turut hadir menjayakan perjumpaan tersebut adalah Yang Berusaha Dr. Chandrakantan A/L Subramaniam, Timbalan Pengarah dan pegawai-pegawai CEDI.
 


No comments: